Wednesday 26 June 2013

#2 Hari Terakhir Usrah !!!

Bismillahirrahmanirrahim..
Assalamualaikum..

Uhhh,, lama betul aku tak update? Rindu aku tak? Hehe.. ok, perasan jap. 
Herm, hari nie hari terakhir USRAH..
Tahu tak apa tue USRAH?? 
Mungkin ada yang tak tahu ..

USRAH means KELUARGA
USRAH tu dalam bahasa arab. =)
Tapi Usrah yang aku maksudkan bukan lah membabitkan keluarga aku. 
Tapi satu program yang dianjurkan oleh BADATI (Badan Dakwah dan Tarbiah) sekolah aku.

Usrah diadakan setiap 2 minggu sekali iaitu hari Rabu. 
Dalam usrah, ada banyak liqa'.
Liqa' means kumpulan.
Setiap Liqa' ada 12 atau lebih orang ahli, dan 2 orang Naqibat.
Naqibat tu apa yer??
Sori aku tak tahu apa maksudnya, 
tapi yang pasti yang jadi naqibat usrah selalunya kakak -kakak lha.. 
Kiranya naqibatlah yang akan handle liqa' diorang.

Hermm,, agak-agak apa ehh pengisian usrah??
Aku pon dah lupa .. 
Adoyaiii...
Kejap ehh, nak pikir jap...

~10 minit kemudian~
Okey, dah ingat dah. 
Kalau tak silap aku, sepanjang Usrah, kitorang akan baca hadis dulu. 
And then , bercerita dan main. Dan banyak lagi lha.
Mungkin bagi korang agak membosankan.
Tapi , Insyaallah, tak bagi kitorang.
Sebab dengan kita berkumpul, kita dapat mengeratkan silaturrahim..

UKHUWAH FILLAH ABADAN ABADA!!!! 
Wah, panjang betul aku melalut. 
Ok, seperti yang korang baca dekat tajuk post nie,
hari nie hari terakhir USRAH.
Time nielah, semua liqa' akan buat jamuan, tukar-tukar hadiah dan macam-macam lha.
Untuk buat kenang-kenangan lha.

Kenyang betul perut dapat makan tadi.
Sambil makan kitorang berbual.
Dah macam adik beradik.
Naqibat pulak dah macam kakak kita sendiri.

Herm, nampaknya nak kena tunggu tahun depan lha baru ada USRAH.
uhh, aku akan rindu liqa' aku tahun nie.. huhu

Oklah, cukup untuk malam nie. Terima kasih sudi luangkan masa untuk baca entry aku nie. 


 



No comments:

Post a Comment